Categories
Bullshit LGBTQ+ Media

Same boss, same bullshit

The Sunday Times isn’t the only supposedly respectable newspaper to mislead its readers in order to parrot the homophobic and transphobic views of its owner, Rupert Murdoch. The Wall Street Journal does it too.

The WSJ appears to have started the new year the way it means to continue, with an op-ed warning readers about the entirely invented syndrome of “rapid onset gender dysphoria”. Regular readers will recall that ROGD is a conservative, anti-trans invention and that the only supposedly scientific paper about it, a study based solely on interviews with parents who refused to believe their kids are trans, was torn to pieces by peers due to its shoddy premise and even shoddier methodology.

In short, ROGD is a right-wing attempt to rebrand conversion therapy, the same “pray the gay away” bullying that’s so awful it’s being made illegal in much of the world.

If you’d like more detail, the inimitable Julia Serano has an excellent round-up here.

I’m not going to link to the WSJ: outrage-clicks are the whole point of this bullshit. Instead, here’s Jennifer Finney Boylan in the New York Times.

An abundance of scientific research makes clear that gender variance is a fundamental truth of human biology, not some wacky dance craze.

Transgender people have not come up with the entirety of our existence solely to hurt Tucker Carlson’s feelings. We do not embark upon transition because it’s groovy. We are here because our hearts demand it.